Nowoczesny system POS musi być drogi? Jakie są różnice pomiędzy Windows a Android? Jakie rozwiązanie jest bezpieczniejsze?
Oprogramowanie oparte o system Windows
Wielogodzinne wdrożenie systemu, opartego o system Windows oraz bazę danych SQL, drogim serwerze, terminalu komputerowym i wielu innych potrzebnych urządzeń do tego typu instalacji, niesie za sobą duże koszty. Serwisowanie takiego zestawu jest pracochłonne i wymaga dużej wiedzy serwisanta. Jeżeli ktoś posiadał lub posiada taki system w swoim sklepie lub restauracji dokładnie wie o czym jest mowa. Coraz częściej na rynku pojawiają się systemy oparte o oprogramowanie instalowane na urządzeniu z systemem Android. Główna baza danych znajduje się na bezpiecznym serwerze w chmurze, a podgląd i konfigurację systemu możemy przeprowadzać przez stronę internetową.
Android- czy warto?
Systemy tego typu są doceniane przez użytkowników ze względu na ich prostą instalację, łatwą i intuicyjną obsługę, niezawodną pracę, wsparcie techniczne, raportowanie i konfigurację online. Urządzenie tego typu działa nawet podczas braku dostępu do internetu. Jeżeli chodzi o sposób działania, system tego typu praktycznie nie różni się od swoich starszych braci. Można nadal podłączyć do niego wagę, szufladę, drukarki zamówień, czytniki kodów kreskowych.
Dotykacka – czeski produkt
Najnowszym tego typu rozwiązaniem jest produkt czeskiego producenta Dotykacka- co w wolnym tłumaczeniu znaczy „ekran dotykowy”. Urządzenie po zakupie jest od razu gotowe do pracy. Można je dowolnie konfigurować oraz dostosowywać do każdej branży. Gastronomia, hotelarstwo, sprzedaż oraz usługi- możliwości jest wiele. Do wyboru jest kilka zestawów, różnią się tylko wymiarami tabletu, dzięki czemu jest możliwość obsługi stacjonarnej oraz mobilnej. Wszystko może działać bezprzewodowo, dzięki sieci Wi-Fi oraz modułowi bluetooth. Więcej na temat tego produktu można przeczytać pod linkiem System POS Dotykacka Warszawa
Systemy oparte o chmurę, a bezpieczeństwo
Posiadając system w swojej firmie, musimy dbać o regularny backup bazy danych oraz sprawność komputera na którym zainstalowana jest baza danych. Serwer z oprogramowaniem, musi być regularnie serwisowany, aktualizowany oraz odpowiednio zabezpieczony. W przypadku oprogramowania opartego o serwer w chmurze- opieką nad naszymi danymi sprawuje firma (producent) oprogramowania. Nie możemy jednoznacznie określić jakie rozwiązanie jest lepsze. Wszystko zależy od wielu czynników, m.in. od wielkości firmy, personelu, szybkiego dostępu do specjalistów. Jedno jest pewne, jeżeli chodzi o system w chmurze, musimy martwić się tylko o jedno- o regularną opłatę abonamentu- wszystko inne robią za nas.